αντι-πρόλογος

«εγώ πάλι πιστεύω στη διαλεκτική. και δε θέλω γέλια.»
(σχόλιο του σαμσών σε ένα παλιότερο – κρύο μου ανέκδοτο)

σκεφτόμουν ότι αν υπάρχει κάτι καλό στην ιστορία με τα μπλογκζ, αυτό είναι ο διάλογος που γίνεται στα σχόλια.
είναι ένας από τους χιλιάδες τρόπους που έχουμε για να μοιραζόμαστε μια δημιουργικότητα που κάποτε μπορεί και να γίνεται αποτελεσματική και κοινωνική.
ο αντι-πρόλογος αυτός λοιπόν θέλει να παίξει ένα ρόλο συνέχειας ενός διαλόγου που ξεκίνησε εδώ.

μου αρέσει κι εμένα αυτό το γαλουχήθηκαν, τα λέει όλα.
και μ’αυτόν τον κατηραμένο σκόπελο, θέλω δε θέλω γίναμε κολλητάρια, κάθε μέρα όλη μέρα παρέα…
αλλά άλλο ήθελα να πω.
εκεί που λες:
«Κι όσο περισσότερο μισείς αυτό το περιβάλλον τόσο περισσότερο υπάρχει ο κίνδυνος να ξεφτίσεις ή να δυναμώσεις εξ αιτίας αυτής της σύγκρουσης [..]»

ο κίνδυνος να δυναμώσεις…
ο κίνδυνος να υπερισχύσει η καταστροφή και να ξεχάσεις από πού ξεκίνησες, γιατί η οργή
ο κίνδυνος να ταυτιστείς με το τέρας, ακριβώς τη στιγμή που του επιτίθεσαι

λύσεις δεν έχω να προτείνω, ίσως άλλη φορά κι εγώ.
όμως, έχω την εντύπωση ότι όσο δεν κουραζόμαστε να φανταζόμαστε και να δημιουργούμε, τόσο δεν υπάρχει κίνδυνος η καταστροφή να μας γίνει αυτοσκοπός.
α, και όσο δεν κουραζόμαστε να σέρνουμε αντιφάσεις και ανασφάλειες.

Advertisements

28/05/2009. επίκαιρα-τραγελαφικά.

13 Σχόλια

  1. σαμσών replied:

    έχω παρατηρήσει πως όσο πιο βράδυ κάνεις τις αναρτήσεις,
    δηλαδή όσο πιο πολλές σλοβένικες μπύρες έχεις καταναλώσει,
    τόσο πιο ευαίσθητος και τρυφερός γίνεσαι.

    και βέβαια, η κατάθλιψη σου πάει.

    στο προκείμενο τώρα, νομίζω πως «να επιτεθείς σημαίνει να συνειδητοποιήσεις σε ποιο βαθμό ο καθένας μας είναι συνυπεύθυνος αυτής της ανοχής βάθους που κυβερνά τον κόσμο η οποία με τη σειρά της καθιστά δυνατές τις ακρότητες της θηριώδους και απεριόριστης καταστολής, δυνατές και ορθολογικά αποδεκτές. Στον αντίποδα του κακού δεν βρίσκεται το καλό, που είναι ένα είδος αναγκαίου κακού, η ελάχιστη μορφή εξαναγκασμού, αλλά η ελευθερία, η οποία δεν είναι μετρήσιμη, είναι άρα πέραν του κακού και, ωστόσο, επίσης πέραν του καλού. Επιτιθέμενος αναζητώ να καταστρέψω το κακό, δεν μπορώ όμως να αποδεχτώ το μέτρο που μου υποδεικνύεται στα λεγόμενα σύνορα του καλού, του πιο ανεκτού κακύ. Δεν υπάρχει δυνατότητα συμβιβασμού της ελευερίας με το καλό, τα δύο πράγματα αντιφάσκουν μεταξύ τους»

    Alfredo M. Bonanno

    κολλητο πρτφ

  2. issipap replied:

    σλοβάκικες, τις σλοβένικες δεν τις ξέρω (ακόμα).
    πάντως η ώρα όντως παίζει παιχνίδια, ανεξάρτητα από τις μπύρες!

    τώρα με τη διευκρίνησή σου από τον Bonanno (τον οποίο δεν τον ήξερα και θα τον ψάξω- θένγκζ!) με μπέρδεψες ακόμη περισσότερο.
    γιατί το «καλό» δε μπορεί να είναι ποτέ αυτό που εννοούν εκείνοι οι οποίοι έχουν διαστρεβλώσει όλες τις έννοιες.
    η ελευθερία ΕΙΝΑΙ το καλό, αλλά το «καλό» το δικό τους το είδαμε, δε μας αφορά!
    και όταν λέω να μην τους μοιάσουμε, δεν το λέω για να βάλω όρια στο πώς και πόσο θα τους αντιμετωπίσουμε, αλλά για να θυμόμαστε πως ότι γίνεται δε γίνεται για τη χαρά της κατεδάφισης, αλλά για την αναγκαιότητα της απελευθέρωσης από το γλοιώδικο περίβλημά τους, που έλεγε ο νικόλας, και για την προώθηση της δυνατότητας δημιουργίας ενός κόσμου όπου το «καλό» τους και όλες οι άλλες διαστρεβλώσεις τους δε θα έχουν πλέον νόημα.

    σε κείνο το σύμπαν δε θα μπούμε με πέτρες, αλλά με χώμα γόνιμο.
    Οκ, όποιος θέλει μπορεί να κρατάει και λουλούδια, αλλά εγώ έχω μια μικρή αλλεργία.

  3. Utopia replied:

    Βαλτοί είστε και οι δύο;

    Κι επειδή πέρα από τους καλούς και τους κακούς, υπάρχουν και οι απελπισμένοι,
    θα προσπαθήσω να ξανάρθω με ένα πιο «καλό» σχόλιο…
    γεμάτο αντιφάσεις- ως συνήθως!

    [εξακολουθώ να μην μπορώ να μπω στο μπλογκ του moN KouL’s lullaby]
    Τι μπορεί να συμβαίνει;
    …any idea?

    :)

  4. σαμσων replied:

    εγώ νομίζω εννοούσα πως τη στιγμή της καταστροφής κορυφώνεται η πολιτική σου πράξη. ο πετροπόλεμος είναι η συνειδητοποίηση, η ενσάρκωση της βεβαιότητας. σε συνδυσασμό με τη πολιτικότητα του στόχου, δύσκολα μπορεί να φετιχοποιηθεί η βία παρόλο που η λάμψη της είναι υπεροχη.

    κι όλα αυτά δε χωρούν στο δίπολο καλό και κακό. ο διαχωρισμός αυτός, είναι τεχνητός και πλαστός. προέρχεται από το παλιό κόσμο, είναι η ηθική της εξουσίας και εξυπηρετεί την υποταγή. το καλό υπάρχει για να βεβαιώνει το κακό, και το αντίθετο. βρίσκονται σε συνάρτηση. παράδεισος/κόλαση, άσπρο/μαύρο, όλα είναι σχήματα ερμηνευτικά της κυριαρχίας και της πειθαρχίας. αναθεματισμός στη πολυπλοκότητα και την χαοτική μας ύπαρξη. σου λένε υπάρχουν οι αναρχικοί και από την άλλη οι χρυσαυγίτες, τα δύο άκρα.
    θα τους βόλευε ε.

    ουτοπία, νομίζω πως ο μον κουλ σε έχει μπανάρει!
    τι του έκανες;

    πρτφ

  5. issipap replied:

    ο παλιός ο κόσμος δεν είναι όλος για πέταμα, αυτό είναι το κόλλημά μου.
    για το πλαστό δίπολο καλό-κακό συμφωνώ απόλυτα, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα πράγματα που είναι καλά για μένα και για τους άλλους επιζήμια από τη μια, και τα πράγματα που είναι καλά για μένα και για τους άλλους απλά αδιάφορα. Ο τραπεζίτης, ο μπάτσος, ο καραφλός, δεν είναι απλά «αισθητικά ενοχλητικός» για μένα, αλλά είναι επιζήμιος, βλαβερός, βάρβαρος, γιατί πλουτίζει σε βάρος μου, με πυροβολεί και με μαχαιρώνει, αντίστοιχα, είτε εγώ είμαι μεροκαματιάρης, είτε μικρομεσαίος, είτε πιτσιρικάς που βγήκε βόλτα, είτε υπόδικος, είτε μετανάστης, είτε αριστερός φοιτητής. Αν θέλουν να σφαχτούν οι χρυσαυγίτες με τους γκρίζους λύκους δε βλέπω τίποτα το κακό. Θα υπήρχαν τεράστια ωφέλη για την ανθρωπότητα αν γινόταν κάτι τέτοιο, χωρίς όμως παράπλευρες απώλειες. Αν κάποιος θέλει να χαιρετάει φασιστικά το τεράστιο πορτρέτο του χίτλερ που στολίζει τον τοίχο πάνω απ’ το κρεβάτι του κάθε βράδυ πριν κοιμηθεί και να τραγουδάει κι ένα εμβατήριο στο καπάκι, εμένα δε με χαλάει καθόλου, εφόσον παραμένει καλουπωμένος στην τρύπα του και η διαστροφή του δεν εξωτερικεύεται ούτε καν ως μια εχθρική ή λιγότερο φιλική έστω ματιά ενάντια σε ένα συνανθρωπό μου μετανάστη. Αν θέλει να χαρακώσει έναν ολλανδό φασίστα, εφόσον και οι δύο την έχουν δει μαχαιροβγάλτες και νταήδες, δε βλέπω το λόγο γιατί θα έπρεπε εγώ να δυσφορήσω.
    Φυσικά, το να ασχοληθούν οι διάφοροι μισαλλόδοξοι αποκλειστικά με άλλους μισαλλόδοξους σε «κλειστό παιχνίδι» είναι σενάριο επιστημονικής μαλακίας, επειδή δηλαδή τα φασιστάκια αρέσκονται να βγάζουν μαχαιράκια σε όλους εμάς, για αυτό το λόγο είναι οι μεγαλύτεροι εχθροί και δεν τίθεται θέμα για αυτούς καλού, κακού, ή άσχημου. Είναι φασίστες, είναι αρρώστεια και κακώς υπάρχουν.

    Και τότε ποια είναι τα καλά του παλιού κόσμου που λέω;
    Αμέτρητα, πραγματικά δεν ξέρω από πού να αρχίσω.
    Δε χρειάζεται να τα απαριθμήσω, θα ξεχάσω σίγουρα πολλά σημαντικά.
    Αλλιώς, θα έπρεπε να πάμε να φουντάρουμε ομαδικά.
    Όχι ότι έχω τίποτα πρόβλημα με όποιον πάει για φουντάρισμα, αλλά νομίζω ότι έχουμε λόγους να μη φουντέρνουμε και οι λόγοι αυτοί δεν είναι μόνο η προσδοκία ή η προσπάθεια για τον καλύτερο κόσμο, αλλά και τα υπαρκτά ψήγματα αυτού του κόσμου που τα ζούμε καθημερινά, άλλοτε με το σταγονόμετρο, άλλοτε κάπως πιο πληθωρικά.

    δεν είμαι καθόλου σίγουρος για όλα αυτά που έγραψα, φυσικά.

  6. σαμσων replied:

    πολλά είναι τα όμορφα πράγματα αυτού του κόσμου, δε θέλω να φαίνομαι αφοριστικός. αλλά συνήθως, τα όμορφα αυτά πράγματα είναι ενάντια στο υπάρχων αν ζουν μέσα σε αυτό, η βρίσκονται έξω από το κοινωνικό αν ζουνε στα βουνά ή μέσα στα δάση. και γιατί όχι, πρόκειται για τα ίδια τα δάση και τα ίδια τα βουνά.

    σίγουρα ο καθείς ζει με τις επιλογές του και μέσα σε αυτές υπάρχουν λέξεις και νοήματα που φορτίζονται. και εκεί είναι το πρόβλημα. αν μπεις στη διαδικασία διαχωρισμού καλού/κακού το παιχνίδι χάθηκε. κάνεις συνομιλητές σου τους φασίστες. θα δημιουργήσεις παρατηρητές, θα γίνουν μοιραία συγκρίσεις, θα βγουν ύστερα οι νέοι νόμοι, εγκλεισμοί, παπάδες, ψυχιάτροι.
    και ξέρεις γιατί; γιατί αυτοί έχουν δίκιο. στο δικό τους αξιακό σύστημα, έτσι ερμηνεύεται ο κόσμος. και δε θέλω να τους δώσω τη χαρά της κριτικής. νομίζω λοιπόν πως η ιδεολογία μου είναι κάτι παραπάνω από το καλό και το κακό. υπάρχει πέρα από λογικές διαιρέσεις τέτοιου τύπου. δεν επιδέχεται κριτική. είναι η επιθυμία μου από τα μέσα και δε με πολυενδιαφέρει αν την ορίζουνε καλή η κακή. είναι ύπαρξη. μπορείς να χαρακτηρίσεις την ανάσα σου καλή ή κακή; μονάχα απαραίτητη.

    όλα αυτά που λέω είναι το ιδανικό σενάριο ύπαρξης.
    και ελπίζω κάποτε να αφομοιωθεί μέσα μου.

    πρτφ

  7. Utopia replied:

    Εφόσον δεν μπορούμε να τοποθετήσουμε τον «τρόπο σκέψης» μας πιο πέρα από το Εμείς και το Εκείνοι, οι καλοί κι οι κακοί, αυτή η κατάσταση θα διαιωνίζεται. Το μόνο πιθανό τέλος θα είναι όταν όλοι οι καλοί έχουν σκοτώσει όλους τους κακούς και όλοι οι κακοί όλους τους καλούς, πράγμα που δε φαίνεται και τόσο δύσκολο ή απίθανο από τη στιγμή που, για Εμάς, εμείς είμαστε οι καλοί και Εκείνοι οι κακοί, ενώ για Εκείνους, εμείς οι κακοί και εκείνοι οι καλοί(…)
    Μοιάζει να είναι ένας συγκριτικά απλός κόμπος που όμως έχει δεθεί π ο λ ύ, π ο λ ύ σφιχτά γύρω από το λαιμό του ανθρώπινου γένους.
    Αλλά μην πιστεύετε εμένα, γιατί σας το λέω, κοιταχτείτε στον καθρέφτη και θα το διαπιστώσετε μόνοι σας.

    Ρ.ΛAINΓΚ-Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

    Βέβαια, ωραία όλα αυτά, σύμφωνοι, πάνω σ΄αυτό το δίπολο καλού-κακού στηρίζεται όλο αυτό το σύστημα, αλλά θα πρέπει να βρούμε τρόπους να υπονομεύσουμε αυτά του τα στηρίγματα.
    Πώς;
    Μάλλον πάνω στην κόψη ενός μαχαιριού βρισκόμαστε όλοι.
    Ή κάνω λάθος;

    Σαμσόν,τίποτα δεν έκανα- γιατί να με μπανάρει ο μον κουλ; Από τότε που γύρισε ο «ασθενής» (βλ.pc) από το νοσοκομείο, μου κάνει…νάζια!

    Μισέλ, όλα καλά;
    Τι «τερατούργημα» είναι το προηγούμενο ποστ σου; τς,τς,τς…

    :)))

  8. issipap replied:

    θα προσπαθήσω να είμαι πιο σύντομος.
    νομίζω ότι όλοι έχουμε δίκιο εδώ πέρα, άλλωστε εμείς κι εμείς είμαστε!
    το δικό μου κομμάτι δίκιου λέει: υπάρχει η έννοια του καλού, χωρίς εισαγωγικά.
    το καλό λοιπόν υπάρχει.
    αλλά είναι υποκειμενικό.
    όπερ σημαίνει:
    πιασ’ τ’ αυγό και κούρευτο.

  9. mon_koul replied:

    ελα ουτοπια δεν εχω ιδεα τί μπορει να συμβαινει.οχι μπαναρισμα παντως.ωραια η συζητηση εδω

  10. issipap replied:

    ασ’ τα σάπια mon_koul, μπάναρες την utopia μας και κάνεις τον κινέζο!

    μισέλ, ο άσχημος.

  11. mon_koul replied:

    谁做中国人?

  12. Utopia replied:

    Tα κατάφερα μέσω Firefox τελικά,mon_koul!

    Μισέλ, έχω αρχίσει και ακούω Μικρούτσικο σε ποίηση Μπρεχτ!
    Μέχρι τις εκλογές θα έχω καταφέρει να ακούω αντάρτικα έτσι όπως πάει η κατάσταση!
    Είμαι πολύ άσχημα γιατρέ μου;

    Ρε συ, δεν σε είπαμε άσχημο. Μισέλ σε είπαμε.
    Διαφήμιση του κάναμε του μάγκα(;;;) τελικά!
    Την πατήσαμε δλδ.
    Στο επόμενο ποστ θα ασχοληθώ με το μαστίγωμα και την τέχνη.
    Ή μάλλον καλύτερα: με την τέχνη του μαστιγώματος!
    [ενίοτε και του…αυτομαστιγώματος]

    Μισέλ μη μασάς: είσαι όμορφος!
    :)

  13. issipap replied:

    @ mon_koul: 自古以来,见得多的是咱中国人打中国人,中国人整中国人,中国人骗中国人,中国人欺中国人,所以就造成了今天咱中国人怕中国人,中国人疑中国人,中国人防中国人,中国 , 2009年4月20日 … 问题是,成龙打算让什么样的人把中国人管起来,这些管人的人又让谁管?是象他那样的,背叛妻子,愧对儿女,四处留精不负责的人来管;还是人前一套,人后一套不, 自由中国论坛- 发表于 资料 个人空间 短消息 加为好友. 谁有《来生不做中国人》的电子书

    oi-oi!-topie, αν κατάφερες να ακούς μικρούτσικο σε ποίηση οτιδήποτε, τότε δεν υπάρχει πλέον όριο για σένα.
    είσαι αισθητικά ελεύθερη.

    ε, ναι, όχι και μάγκας ο μισέλ, δεν του πάει και επιπλέον, από όσα έχουμε πει για τα μούτρα του, αυτό το «μάγκας» φαντάζομαι θα τον πείραζε περισσότερο…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback URI

Αρέσει σε %d bloggers: