μετανάστες

τώρα έκλεισα το σκάιπ.

ο κ.β. ζει χρόνια στο χωριό στην ελλάδα.
δουλεύει κι έχει βγάλει και όνομα, είναι πολύ καλός τεχνίτης.
έχει ανεβάσει και το μεροκάματο, κανείς δεν του πιάνει τον κώλο.
όσο βαστάνε τα χέρια του και μπορεί να δουλεύει, όλα πηγαίνουν καλά.
είναι γύρω στα 28, και πολύ καλό παιδί.
μόνο μην τα πάρει στο κρανίο.
γιατί είναι και πεισματάρης σα γάιδαρος.
έχει την τύχη να είναι τόσο καλός στη δουλειά του, που άμα δεν του γουστάρει το «αφεντικό» δεν πάει.

ο κ.β. είναι παντρεμένος.
έχει μια κόρη στην αλβανία.
πριν από λίγο καιρό, ετοιμαζόταν να κατεβάσει και τη γυναίκα του στην ελλάδα με το παιδί, να δουλέψει κι αυτή εδώ και να ζήσουνε μαζί.
τα χαρτιά καθυστερούσαν, καθυστερούσαν, μετά μάθαμε ότι η κυβέρνηση πέρασε νέο νόμο για τους μετανάστες.
ότι δε μπορούνε λέει πια να κατεβάσουν οικογένεια, και ούτε να μείνουν στην ίδια χώρα για περισσότερο από 2-3 χρόνια, δε θυμάνμαι τώρα ακριβώς.
το βράδυ του οκτώβρη που μου είπε κάποιος φίλος τα νέα για τη νομοθεσία των μεταναστών, τον πήρα αμέσως τηλέφωνο.
του τα είπα, κι αυτός απάντησε:

πω, ρε γκαμώτο

απόψε, κάναμε κουβεντούλα τύπου «τσατ» στο σκάιπ, με δανεικό λάπτοπ, το δανείστηκε να μιλήσει στη γυναίκα του, να ακούσει τη φωνή της μικρής, ούτε 3 χρονώ δεν είναι, νομίζω.

με ρώτησε πώς περνάω εδώ πάνω, κτλ

τον ρώτησα τι κάνει η οικογένειά του

βρούβες δρουσερές
έβρεξε κιόλας
δε χρειάζεται ούτε σκάλισμα ούτε πότισμα, πας τις μαζεύεις και τις βράζεις

αυτή ήταν η απάντηση, δεν ξέρω αν δε διάβασε την ερώτηση ή αν την αγνόησε

πάντως δεν τόλμησα να ξαναρωτήσω

Advertisements

09/03/2009. Uncategorized.

10 Σχόλια

  1. Utopia replied:

    Πώς το λέει εκείνο το Ηπειρώτικο της Ξενιτιάς;
    ξένος κι εδώ,ξένος κι εκεί,κι όπου κι αν πάω ξένος.
    Mα οι μετανάστες δεν είναι ξένοι,είναι παλιοί μας γνώριμοι.Άλλωστε τίποτα δεν είναι πιο οικείο από το ξένο,έτσι δεν είναι;
    Έχω κάνει gastarbeiter (κατά κάποιο τρόπο)κι έτσι έχω δει το έργο και»από μέσα».
    Βέβαια εδώ μιλάμε για κάτι άλλο.Για την καρδιά του κτήνους που βρίσκεται στα σύνορα,π.χ.Ένας ακόμα μύθος ότι η Ελλάδα είναι σταυροδρόμι των πολιτισμών-εκτός αν εννοούν πολιτισμό όταν ανατινάζονται στα ναρκοπέδια ή πνίγονται στο πέλαγος…Καλά για την πολιτική αναφορικά με τη διάκριση σε «νόμιμους»ή «παράνομους»,(σε «με»ή»χωρίς χαρτιά»),δεν το συζητώ!!!
    Μεγάλο θέμα άνοιξες issipap,και ναι καλά έκανες που δεν τόλμησες να ξαναρωτήσεις…
    Καλημέρα(από την αφιλόξενη Ελλάδα)…

  2. issipap replied:

    καλημέρα utopia!
    λες:
    Άλλωστε τίποτα δεν είναι πιο οικείο από το ξένο,έτσι δεν είναι;

    – θα μας πουν πάλι παράλογους, οι «οικείοι,» αλλά ναι, συμφωνώ απόλυτα και κομψά, τίποτα πιο οικείο από το ξένο. Τίποτα πιο συντροφικό από το
    είμαστε όλοι αλβανοί!

    το συγκεκριμένο παιδί που μιλούσαμε χτες είναι μεγάλος κάφρος. Όποτε μιλάμε, λέμε άπειρες καφρίλες και γελάμε. π.χ. τον λέω κολοαλβανό, με λέει σκατοέλληνα, κτλ.
    μου είχε κάνει εντύπωση το ότι δε λέει καθόλου σεξιστικές καφρίλες, όπως συνηθίζεται (?) μεταξύ αντρών.
    κάθε φορά αποφεύγει να μιλήσει για την οικογένειά του, και υποψιάζομαι ότι φοβάται μην τον πάρουν τα ζουμιά.
    αυτός ο κάφρος φοβάται μην τον πάρουν τα ζουμιά.

  3. Utopia replied:

    χαχα…να σου πω τώρα ότι αυτές οι…σεξιστικές καφρίλες όπως λες,συνηθίζονται και μεταξύ γυναικών(εν ονόματι της γυναικείας απελευθέρωσης,τρομάρα τους)…
    Τίποτα πιο ξένο απ΄το οικείο(το αντιστρέφω),αν πούμε ότι εδώ το «οικείο»είναι το φύλο…
    Άπατρις και άφυλη,δηλ.

  4. issipap replied:

    συμφωνώ με τα χίλια!
    και βέβαια δεν είναι μόνο τα δύο φύλα, τώρα πρέπει να προσέχουμε ακόμα πιο πολύ τι λέμε.
    όμως, παρά το «what matter who’s speaking» του Beckett, σημαντικό είναι με ΠΟΙΟΥΣ τις λες τις καφρίλες!
    αλλιώς είναι π.χ. μια παρέα ξανθιές που λένε ανέκδοτα για ξανθιές, κι αλλιώς μια παρέα νταβατζήδες κτλ.
    και πάλι, η ανάμειξη μεταξύ των… ειδών (?) μπορεί να έχει πολύ καλά αποτελέσματα:
    το να είσαι λευκός και ετεροφυλόφιλος και να λες καφρίλες με μια λεσβία από τη νιγηρία, ας πούμε!

    άβυσσος…

    το άλλο θέμα που ανοίγει, είναι ο ρατσισμός δεύτερης γενιάς.
    θα θυμάσαι το απίστευτο «η ετεροφυλοφιλία είναι κοινωνικός καταναγκασμός» στους τοίχους της θεσσαλονίκης.
    είχα πει τότε «επιτέλους, διώκομαι κι εγώ για τις σεξουαλικές μου επιλογές, και το χα άχτι!!!!»
    στο χώρο του φίλου μας του αλβανού, υπάρχει και δεύτερο στόρυ, που μου συνέβη πριν από χρόνια στο τρένο.
    ένας 18χρονος αλβανός, μας έλεγε πόσο καλός μάστορας είναι, και πόσο καλά πληρώνεται.
    μετά, όταν πέρασε η ώρα κι ετοιμαζόμασταν να την πέσουμε για ύπνο, [είμασταν σε κλινάμαξα] άρχισε να φωνάζει σαν την κακή τη λύσσα, γιατί είδε ότι μέσα στο βαγόνι υπήρχε ένας… αράπης!
    «να φύγουν απ τη χώρα», είπε μεταξύ άλλων!!!!
    και βέβαια οι ιστορίες με την αλβανική μαφία στην αθήνα που κυνηγούσε τους αλβανούς πιτσιρικάδες, μην τυχόν και συναναστραφούν αλλοεθνείς κτλ.

    ο κοινωνικός αποκλεισμός μπορεί να προέρχεται από οπουδήποτε, από παντού!

    επομένως η απάντηση στο «είμαστε όλοι αλβανοί,» ή «είμαστε όλοι γκευ» ή «είμαστε όλοι αραπάδες, τζιγγάνοι γύφτοι μοϊκανοί, μοϊκανοί» θα μπορούσε να είναι

    «είμαστε όλοι αυτό που μισείτε»

  5. σαμσών replied:

    τελικά είμαστε εκείνοι που οι γονείς μας έλεγαν να μην τους κάνουμε παρέα.

    δεν είναι υπέροχο;

  6. issipap replied:

    μαμάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάάά!!!!

  7. Κουνούπι replied:

    Κι αν ο φίλος σου είχε γεννηθεί λίγα χιλιόμετρα ανατολικότερα, στη Βουλγαρία που είναι μέλος της Ε.Ε. και είναι νόμιμο να ‘ρθεί όποιος θέλει να εργαστεί στην Ελλάδα; Ποιά η τεράστια διαφορά αυτού του ανθρώπου από τον άλλο που είναι σε παρόμοια οικονομική κατάσταση, και εξίσου «ξένος» αλλά είναι από χώρα μέλος της Ε.Ε.; Οι νόμοι αυτοί του ρατσιστικού διαχωρισμού μου φαίνονται άκυροι… Τί θα πεί παράνομος και νόμιμος; Τί θα πεί νόμος;

  8. issipap replied:

    αυτά με τη νομιμότητα και την παρανομία είναι άλλα κόλπα, τα ξέρουν οι ποινικολόγοι, οι δικαστές, οι βουλευτές που ψηφίζουν τους νόμους, κτλ
    πάντως κι οι παράνομοι κι οι νόμιμοι, ίδια εκμετάλλευση τρώνε στην ελλάδα, μην ανησυχείς…
    απ’αυτή την άποψη, κανείς δεν είν αδικημένος.

    ε ρε κουνούπι, αεροζόλ που σου χρειάζεται!!!!
    ;-))))))))))

  9. Utopia replied:

    Έτσι είναι issipap…Οι διαφορετικές κοινωνικές κατηγορίες όπως το φύλο,η τάξη,η φυλή,η σεξουαλικότητα κλπ. πολλές φορές διαπερνούν η μία την άλλη φτιάχνοντας έτσι ποικίλους σχηματισμούς(π.χ.πολλαπλή καταπιέση)και έτσι βλέπουμε πολλές φορές ένα άτομο να έχει ταυτόχρονα έναν υποτακτικό και έναν κυριαρχικό ρόλο.

    Σιγά μη τρόμαξες(χεχε).Η μαμά σου πρέπει να έχει τρομάξει με σένα!!!
    Ευχαριστώ για τις συμβουλές σου για το ταχίνι-μου είχαν πει και για ρετσίνι από έλατο ότι κάνει καλό,αλλά τρέχα γύρευε…πού να το βρεις;)
    :))))

  10. issipap replied:

    στο λεωφορείον ο πόθος έχει πλάκα η «αριστοκράτισσα» Blanche Dubois που τρώει όλη την άρνηση και την κατακραυγή μιας βίαιης, συντηρητικής κοινωνίας.
    εκεί βέβαια ο Tennessee Williams κάνει ένα διαχωρισμό σε δύο ακραίες (και μάλλον εξωφρενικά εξωπραγματικές) κατηγορίες ανθρώπων: απο δω οι μορφωμένοι, που χαίρονται τη ζωή μες τον αμοραλισμό τους, κι από κει τα ζώα, οι πίθηκοι, οι αμόρφωτοι, που με την ηθικολογία τους αλλά και με τα καταπιεσμένα τους ένστικτα καταπιέζουν και τελικά εξολοθρεύουν τους λίγους εκλεκτούς who have got some class!
    βέβαια, ο κύριος Γουίλιαμς θα ήταν ασυγχώρητος για το χοντροκομμένο πολιτικό σχόλιο, αν το έργο αυτό δεν ήταν σχεδόν απόλυτα αυτοβιογραφικό, επομένως οι συνειρμοί του δε γενικεύουν στην κοινωνία, απλά περιγράφουν την οικογένειά του!

    άρα τι μας μένει;
    προσωρινά, δεν έχουμε παρά να είμαστε ανεκτικοί με τη διαφορετικότητα.
    ταυτόχρονα, να ορμάμε με οργή σε κάθε κυρίαρχο καταπιεστή.
    είτε αυτός είναι ο τραπεζίτης, είτε ο καταπιεσμένος εργάτης που δέρνει τη γυναίκα του.

    υ.γ. έλα ρε, για το ρετσίνι από έλατο δεν τό ξερα! Άμα δεν πιάσει το κόλπο με το ταχίνι, πες μου να σου βρω, εδώ πάνω όπως καταλαβαίνεις έιναι τίγκα στα έλατα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback URI

Αρέσει σε %d bloggers: